مركز مشاوره تحصيلي تهران مشاوره مركز مشاوره تحصيلي تهران مشاوره .

مركز مشاوره تحصيلي تهران مشاوره

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

انتخاب رشته در تمامي مقاطع تحصيلي از دبيرستان تا دكتري مرحله اي بسيار حساس، مهم و سرنوشت ساز محسوب مي گردد از اين رو به دليل سرنوشت ساز بودن رشته تحصيلي،انتخاب رشته صحيح، امري با اهميت و بسيار تخصصي است كه نياز به داشتن اطلاعات و تجربه بالايي دارد، چرا كه سهل انگاري و يك اشتباه در چينش كد رشته محل ها ممكن است سرنوشت و آينده داوطلب را تغيير دهد. معمولا داوطلبان شركت كننده در كنكور سراسري، پس از اعلام نتايج كنكور و يا در بازه زماني انتخاب رشته كنكور سراسري با مشاوران تهران مشاوره تماس مي گيرند تا مشاوره هاي لازم را در رابطه با انتخاب رشته كنكور سراسري دريافت نمايند، به همين دليل بر آن شديم تا با نگارش اين مقاله تحت عنوان مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري، راهنمايي هاي لازم را خدمت داوطلبان كنكور سراسري 98 ارائه دهيم. بنابراين، چنانچه شما نيز جزو داوطلبان كنكور سراسري 98 هستيد، پيشنهاد مي كنيم اين مطلب را تا انتها مطالعه فرماييد تا با اصول و نكات مهم انتخاب رشته كنكور سراسري آشنا گرديد.


مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري 98

داوطلباني كه در اعلام نتايج كنكور سراسري 98 ، مجاز به انتخاب رشته شناخته شوند، در مرحله انتخاب رشته كنكور سراسري 98 ، مجاز به انتخاب 150 كد رشته محل خواهند بود. برخي از داوطلبان پس از اطلاع از رتبه كشوري خود اقدام به انتخاب رشته مي كنند، در صورتي كه در كارنامه اوليه كنكور سراسري، علاوه بر رتبه كشوري، اطلاعات مهم ديگري كه نقش مهمتري در انتخاب رشته كنكور دارند نيز وجود دارد. اطلاعاتي همچون تراز، رتبه در سهميه و همچنين رتبه هر زيرگروه در سهميه كه انتخاب رشته كنكور سراسري بايستي با توجه به آن ها انجام شود. مشاوران تهران مشاوره به شما داوطلبان گرامي توصيه مي كنند كه قبل از اقدام به انتخاب رشته، به رتبه زير گروه خود در كارنامه توجه كنيد و سپس از رشته هاي هر زير گروه مطلع شده و آخرين رتبه قبولي هر رشته در كنكور سال 97 را بيابيد. سپس كاغذي برداشته و با توجه به موارد مذكور، 150 كد رشته محل را كه در دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري 98 درج گرديده است، بر اساس علاقه خود انتخاب و در آن برگه يادداشت كنيد. سپس برگه ديگري برداشته و آن را به سه دسته تقسيم كنيد. دسته اول را كه حدود 50 كد رشته محل مي باشد را به رشته محل هايي اختصاص دهيد كه علاقه بسيار زيادي به تحصيل در آن رشته ها داريد، ولي شانس قبولي شما با توجه به رتبه زير گروه شما و همچنين رتبه آخرين فرد قبولي سال گذشته بسيار اندك مي باشد. قسمت دوم را به حدودا 50 تا 70 رشته محلي اختصاص دهيد كه امكان پذيرش شما در آن رشته محل ها متوسط مي باشد و قسمت سوم را به رشته هايي اختصاص دهيد كه شانس قبولي بسيار بالايي در آن رشته ها داريد ولي علاقه چنداني به ان ها نداريد و تنها در صورت پذيرفته نشدن در رشته محل هاي دسته اول و دوم، حاضر به ادامه تحصيل در آن رشته محل ها هستيد.

تذكر : توصيه مي كنيم، چنانچه تمايل زيادي به رشته يا دانشگاه خاصي نداريد، از انتخاب آن رشته محل ها بپرهيزيد، چرا كه در صورت قبولي در آن رشته محل، موظف به ادامه تحصيل در آن رشته مي باشيد و در غير اين صورت يك سال از شركت در كنكور محروم خواهيد شد.

از آن جا كه انتخاب رشته امري بسيار مهم و سرنوشت ساز مي باشد، پيشنهاد مي كنيم، ابتدا با مشاوران خبره مشورت و سپس اقدام به انتخاب رشته نماييد و يا از طريق تماس با مشاوران تهران مشاوره، انتخاب رشته خود را به مشاوران خبره تهران مشاوره بسپاريد تا با توجه به رتبه و تراز شما، بهترين انتخاب ها را براي شما انجام دهند.


سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور سراسري 98

هر سال سهميه هاي مختلفي همچون سهميه مناطق، سهميه ايثارگران، سهميه رزمندگان، سهميه بهياران، سهميه كارمندان، سهميه شاهد (خانواده شهدا) و سهميه آزاد (براي داوطلباني كه شامل هيچ يك از سهميه هاي ايثارگران و رزمندگان نمي شوند) در انتخاب رشته داوطلبان كنكور سراسري اعمال مي گردد. متقاضيان هر يك از سهميه هاي مذكور، مي بايست در زمان ثبت نام كنكور سراسري 98 ، نوع سهميه خود را مشخص كرده و تائيديه ارگان مربوطه را كسب مي نمودند. جهت كسب اطلاعات لازم مي توانيد مقاله مربوط به ميزان سهميه هاي موثر در كنكور سراسري 98 را مطالعه كرده و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با مشاوران تهران مشاوره تماس حاصل فرماييد.

 


زمان انتخاب رشته كنكور سراسري 98

از آن جا كه نتايج كنكور سراسري نيمه دوم مرداد ماه اعلام مي گردد، انتخاب رشته كنكور سراسري و آزاد نيز نهايتا يك الي دو هفته پس از اعلام نتايج كنكور سراسري 98 در اواخر مرداد ماه و به صورت جداگانه انجام مي شود. انتخاب رشته كنكور سراسري از طريق سايت سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طريق سامانه سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي انجام مي گردد. پيشنهاد مي كنيم جهت اطلاع از زمان انتخاب رشته كنكور سراسري و آزاد 98 و همچنين ساير اطلاعات مربوط به انتخاب رشته كنكور سراسري و دانشگاه آزاد در كانال تلگرام كنكور تهران مشاوره عضو شده و از آخرين اطلاعات مربوط به انتخاب رشته كنكور مطلع گرديد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر درمورد مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري با مشاوران مركز تهران مشاوره تماس حاصل فرماييد.

021-70702029
منبع : مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

مشاوره تحصيلي تلفني – تهران مشاوره – كانال تلگرام تهران مشاوره – كانال تلگرام كنكور – كانال تلگرام كارشناسي ارشد – كانال تلگرام دكتري – ثبت نام كنكور سراسري – ثبت نام كنكور سراسري 98 – زمان ثبت نام كنكور سراسري و دانشگاه آزاد – ثبت نام كنكور سراسري و دانشگاه آزاد 98 – مهلت مجدد ثبت نام كنكور سراسري 98 – مدارك ثبت نام كنكور سراسري 98 – دفترچه ثبت نام كنكور سراسري 98 – مهلت مجدد ثبت نام كنكور سراسري – انتخاب رشته كنكور سراسري – مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري – مهلت مجدد ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 98 – ثبت نام كنكور دانشگاه آزاد 98 – اعلام نتايج كنكور دانشگاه آزاد 98 – انتخاب رشته كارداني فني حرفه اي – ثبت نام بدون كنكور دانشگاه پيام نور – زمان ثبت نام كنكور كارداني به كارشناسي 98 – اعلام نتايج كنكور كارداني به كارشناسي 98 – ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 98 – انتخاب رشته كنكور سراسري 98


برچسب: انتخاب رشته، انتخاب رشته كنكور سراسري 98، مشاوره انتخاب رشته كنكور 98، كنكور سراسري 98،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۵:۳۸ توسط:ارديبهشت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :